Wieczna Walka
Rozciągające się na zachodniej granicy Ardwen góry stanowią naturalną barierę oddzielającą te prowincje. Góry są niedostępne w większości rejonów i pokrywają je rozlegle, bujne lasy. Stanowią silny kontrast dla ponurych równin, które rozciągają się na wschodzie: płaskich, okrutnych piaszczystych pustyń Anukis. Pustynie Anukis, na których panuje bardzo surowy klimat, pochłaniają co roku wiele istnień. Jedynie najsilniejsi i najlepiej przygotowani potrafią przeżyć w panującym tam skwarze dłużej niż kilka godzin. Na olbrzymiej pustej przestrzeni sporadycznie pojawiają się specjalnie przystosowane do tego klimatu rośliny i drzewa. Na piaszczystych wydmach Anukis woda jest rzadkością, susza panuje od lat. Klimat zmienia się od palącego skwaru w letnie dni, do suchych, lodowatych wiatrów w zimowe noce. Lut Gholein, miasto-klejnot, znajdujące się na wschodniej krawędzi morza, prosperuje w bezlitosnym środowisku Anukis. Dzieje się tak głównie za sprawa położenia miasta na wybrzeżu i silnych więzów handlowych z królestwami ze wschodu i zachodu. Choć kilka band znalazło sposób na przetrwanie na tej nieprzyjaznej pustyni, to większość ludzi trzyma się z daleka od jej piasków. Niebezpieczna natura niepowtarzalnego i śmiertelnego środowiska Anukis nie ma sobie równych. Zaledwie kilka gatunków istot potrafi przetrwać w tak nieprzyjaznym środowisku, ale niektórym zwierzętom się udało.
Offline